Jak pracujeme
Jsme průvodci rozvojem a transformací. Nasloucháme vám a hledáme efektivní cesty pro dosažení udržitelného pozitivního dopadu na firmy, školy, studenty a společnost.
Opíráme se o kvalitativní výzkum a reálná data
Snažíme se při naší práci nedoufat, ale vědět, co děláme a proč. Vycházíme nejen z praxe a vlastních bohatých zkušeností z práce s leadership týmy, firmami i se studenty (která je vždy notně omezená), naše předpoklady se snažíme verifikovat výzkumně. Vzdělání v našem týmu není prostým symbolem pro odtažitost od reality, je to dovednost v kritickém myšlení a ověřování vlastních předpokladů. Náš tým se usilovně snaží ověřovat si vlastní předpoklady a stavět na poznatcích z kvalitativního výzkumu v rámci sociální psychologie. Jsme hrdí na to, že čteme, navštěvujeme konference a udržujeme čilé vazby s lidmi ze základního i aplikovaného výzkumu. Máme a zkušenosti ve výzkumné práci, které naplno využíváme.
Design Thinking
Je to nedílná součást všeho, co vytváříme. Učíme se a nasloucháme cílové skupině díky strukturovaným kvalitativním rozhovorům i focus groups. Společně definujeme problémy a potenciální řešení. Připravujeme řešení společně s respektovanými lídry v našem advisory boardu, kteří jsou širší součástí našeho týmu. Konzultujeme s experty z byznysu, pedagogy i s respektovanými akademiky. Vyvíjíme a testujeme nová řešení se zákazníky a s partou studentů - ambasadorů.
Metodika změny - jak jdeme na změnu
"V projectYOU přistupujeme k transformaci organizací s důrazem na jasné cíle a hluboké porozumění procesům změny. Naše metodika, založená na Theory 'U' od Otto Scharmera, propojuje inovativní myšlení s praktickými řešeními. Tímto způsobem podporujeme rozvoj dovedností a formujeme adaptabilní a inovativní týmy, připravené čelit výzvám současnosti i budoucnosti."
Začínáme od konce
Začínáme od konce a definice cílového stavu, protože pokud nevíme, kam směřujeme, ani dobře nechápeme proč, žádný vítr nám nemůže být slovy klasika dost příznivý. Současně nechceme veškeré kapacity projektu vyplýtvat na analýzách problémů, přestože dobrá a efektivní analýza je vždy v další fázi na místě.
Práce s postojem lidí
Aneb zážitek vhledu díky přímé zkušenosti. Vytváříme momenty a situace, které skrze reflektovaný silný emoční zážitek (ne vždy jen pozitivní) vede k proměně vlastního postoje a uvědomění si problému nebo korekce. Souhlasíme s Yemi, A.D., že změna, která není prožitá a spojená s emocemi, nevede ke skutečné proměně.
Práce s myšlením lidí
Využíváme v naší práci metodiku Theory “U” od Otto Scharmera a Petera Sengeho, která vede k proměně myšlení. Namísto ukvapeného biflování “správných řešení” se v rámci našich intervencí snažíme podívat se na naše předsudky a předpoklady (např. o tom, jaký vztah mají dnešní mladí lidé k práci). Ve druhém kroku se snažíme to nacítit a opravdu pochopit. Následně se v rámci aktivity nebo hry otevřeme všemu, co může přijít. K tomu nám slouží obvykle hra. V další fázi společně tvoříme nové a mnohem hlubší porozumění potřebám mladých lidí v práci. A nakonec si vytváříme konkrétní plán včetně kroků, odpovědností a závazků pro aplikaci naučeného do praxe.
Theory “U” využíváme především při práci se skupinami. Navazujeme také na Daniela Kahnemana a jeho Thinking, Fast and Slow. Pro vhled do problémů nevyužíváme jen jazyk reflexů, ale hlubokého, bolestivého myšlení.
Propojování
Networking a propojování různých perspektiv v jakémkoliv věku vnímáme natolik podstatné pro růst a rozvoj, jako třeba význam cestování a pracovních stáží v životě mladého člověka. Některé leadership workshopy děláme naschvál ve školách a naopak někdy učíme studenty ve firmách. Přestože výměn se někdy účastní jen jednotlivci, trváme na tom, ať své vhledy shrnou formou teachbacku zpět pro ostatní.
Rozvoj dovedností lidí a týmů
Upskilling a posílení kompetencí. Herní simulace. Dramaterapie. Gamifikace. Reflexe a zpětná vazba. Vtahujeme lidi do hry a umožňujeme jim prověřit a vyzkoušet nové způsoby chování a získat na ně zpětnou vazbu.
Usilujeme o evoluci chování lídrů, jednotlivců, pedagogů, studentů i týmů
Uvědomujeme si, jak moc je důležité vědomé osvojování nových návyků a jejich kotvení v pracovní a životní realitě. Našimi workshopy práce nekončí, ale obvykle začíná stezka změny. Lidskou změnu vnímáme jako projekt (proto projectYOU) a pomáháme účastníkům si takový projekt odstartovat a udržet se na cestě. Navíc pro povzbuzení a podporu účastníků našich rozvojových intervencí chytře integrujeme sociální a digitální výzvy, týmové check-pointy, progress reviews a retrospektivy (ohlédnutí se zpětnou vazbou). Jde nám totiž o dopad intervencí a jejich užitek, nejen o dobrý pocit ze setkání.
Facilitace
Všude, kde je to možné a efektivní, raději facilitujeme než bychom sdíleli “best practice”. Naše zkušenost nám říká, že každá situace je originální, protože se nacházíme v komplexním světě. To nám nebrání tu a tam využít elementy mentoringu.
Digitální technologie
Využíváme v práci vše, co vám i nám zjednodušuje život. Dbáme na to, aby nikdo na našich projektech nedělal nic, co zvládne lépe robot nebo specializovaná subdodavatelská firma. Nevytváříme si klece, ale příležitosti. Učíme se od sebe navzájem, jak si dramaticky zvýšit efektivitu při plnění úkolů díky AI a jiným technologiím. Spolupracujeme odkudkoliv a firmu technologicky stavíme na 21. století.
Učíme se od ostatních. Vytváříme aliance.
Spojujeme síly se specialisty, experty, akademickými institucemi, rozvojovými firmami v celé Evropské Unii i ve světě (UK, USA). Také naše delivery kapacita není omezena jen na střední Evropu. Na každém mezinárodním projektu se zapojením více partnerů se obrovsky učíme.
Hlídáme si kvalitu - Implementovali jsme systém řízení NPS 2.0
Každou naši rozvojovou intervenci se snažíme vyhodnotit, ale je nám jasné, že smrsknout práci kolektivu s leadership týmem, talenty nebo se studenty do jednoho čísla, je seriózní podhodnocení komplexity. Proto měříme, vyhodnocujeme, doplňujeme data o kvalitativní sondu se zadavatelem a několika účastníky a sdílíme s vámi data s porozuměním tomu, co skutečně znamenají.
Zapojujeme vás do naší budoucnosti - podle Customer Lifetime Value
Možná to s daty přeháníme, ale současně měříme CLV a klíčové zákazníky zveme jako důležité stakeholdery při konzultaci našich dalších firemních plánů a uvádění nových produktů na trh. Učíme se společně s vámi a snažíme se naslouchat. Ptáte se, jak se můžete stát naším klíčovým zákazníkem? Zavolejte, sejdeme se a uvidíme, jestli si budeme v práci na projektu vzájemně vyhovovat.
Nenechte si ujít příběhy z praxe a promyšlená řešení od projectYOU
Zapojte se do naší komunity a budete mít jistotu, že sledujete aktuální trendy ve firemním leadershipu a talentovém rozvoji. Získáte lepší vhled do potřeb a výzev mladé generace a o programech rozvoje studentů.
Vaše osobní údaje jsou u nás v bezpečí.
Přečtěte si naše Zásady zpracování osobních údajů.